Galna jag...

/ Permalink / 17
...erbjöd en tjej jobb BARA FÖR HON E SÅ TREVLIG....ha ha
Hur många tror ni gör så...
Sofie heter hon och från & med Tisdag så är hon min femte anställda

Hon har arbetat som nagelterapeut i Örebro i 4 år.
Och givetvis med Light Elegance.

Möt Sofie (står) och hennes goa modell

Idag fick jag se henne göra ett set naglar för första gången.

Här sätts det tippar...

Så här gör vi...vi lägger pink först för att få en längre nagelbädd och för att få
skarpa vita linjer när det vita sedan appliceras...

Här kommer det vita på...hon valde att använda Light Elegances French tip.

Vi använde tidigare en removerpenna när vi drog smilelinjen..
Men nu har Light Elegance en smileline pensel..och den är OSLAGBAR.
Ni ser henne använda den på bilden ovan.

*pjuuuh*

Det visade sig att jag gjort ett GRYMT val av tjej...
Hon va inte BARA trevlig..)))))

Hjärtligt välkommen in i vårat gäng Sofie.
#1 - - Nina - This is who I am:

snyggt! :)

#2 - - veronica:

♥kanon, snygga naglar, duktig tjej. =)

#3 - - Miss X Jung:

♥snyggt. Gillar den där vita "krumeluren" på ena nageln ^^

#4 - - Sofiya:

♥Snyggt! blir så sugen på att göra naglar...

#5 - - ingegerd:

♥vad kul!!Och hon gör fina naglar också!!!

#6 - - Sofiiiiie:

♥♥♥♥♥♥Bugar och bockar för dom fina orden Karin! Jag är väldigt glad och tacksam att du är lite galen!! I wont disappoint U!pusspusspuss♥♥♥♥♥♥

#7 - - Karolina:

♥Åh helt otroligt snygga.

Måste fråga. En del av oss kanske inte har råd att gå till en som fixar naglar. Finns de då något som vi kan göra för att få snygga naglar utan att skada dom. Jag provade en gång att köpa ett kit och göra själv, men fick så mycket skit på ett forum om att jag gjorde egna och inte gick till dom som var utbildad och kan allt de där. Tog så illa vid mig så dagen efter tog jag bort de och kastade resten av kitet.

Jag vill också kunna vara lite kvinnlig och ha snygga naglar, men då mina egna är tunna och skivar sig och går av så fort dom blir lite längre och jag inte har råd att gå regelbundet skulle jag uppskatta tips om vad man själv kan och får göra för att bättra på sina naglar. ?

#8 - - pella:

♥vääldigt fiina naglar :) jag håller själv på att söka nytt material att jobba med. Är utbildad i gele men vill finna det där.... provade först med mitt testkit jag köpte i le gick inte bra men har gjort på mej själv nu verkar sitta som beerg och de gillar vi ju och framförallt kunden! man vill ge de bästa. nu undrar jag om smilet lägger ni på de och fixar sen linjen efter dvs innanför smilet med pensel sen? är sugen på fransförlängningskurs ååå ja vill vill kram pella som är beroende av din blogg

#9 - - Isabella:

♥Sypersnygga blev naglarna! Verkligen!

#10 - - Sandra:

♥ Oj vad spännande och kul med en ny anställd :)

#11 - - Monixx:

♥Gud så fina!

Det är ju PRECIS såna naglar jag drömmer om.

Underbart fina och vad duktig hon är!

Där har du gjort ett bra val av anställd gissar jag.

Kram

#12 - - Alexlyndra:

♥Jätte fina naglar! Jag gillar verkligen denna form på naglar men jag lyckas alltid få mina att se bredare ut upptill, där dem växt ut från nagelbädden. Jag filar verkligen hur mycket som helst men det ser ut som såhär ( ), om du förstår. Så jag måste bara fråga, är det bara att fortsätta fila eller är det något jag måste göra för att få dem raka, som din nya anställda tjej fixat? :)

#13 - - Anonym:

♥Åh, guuud så snygga naglar! Tycker verkligen denna blogg e grymt bra, extra roligt när man får se massa nagel bilder:-)

Men hur menar du med att ni gör nagelbädden längre när ni gör naglar? Vad innebär det? (nyfiken):-)

#14 - - keela:

♥Jättefint! :D

#15 - - Zarha:

♥Jätte kul för dig sophie!!! Kramiz från fjugesta!!!

#16 - - Maria:

♥Är super nöjd me naglarna! Sofie va grym :) Jag är numera en återkommande kund :D

#17 - - Mischka:

varför sätter man på så långa tippar från början?

Till top