Vinnaren ..

Butik / Permalink / 7


...till att få följa med oss på melodifestivalen...


Vinnaren som alltså får en melodifestivalbiljett och för/efterfest på Göta källare blir....

Malin Karlsson

Ett tack till hennes sambo Romeo Patrick som nominerade henne med dessa ord....


Jag vill nominera min sambo, nu vet jag inte om man får men hon hade tänkt skriva själv men jag kände att jag vill nominera henne.

Varför vill jag nominera min Malin Karlsson? Det finns faktiskt ett flertal orsaker till detta. I flera år har Malin kämpat runt med vad hon verkligen vill i livet och det har tyvärr inte alltid gått bra och hon har haft motgångar. Hon flyttade upp till Umeå till mig för 3 år sen och lämnade sin familj, sina vänner och jobb och där har hon kämpat på. Tyvärr fick hon inte något jobb där och för ca 1 år sen flyttade vi ner till Skara där hon är ifrån för att testa lyckan här.

Men även här försökte hon sig på att bland annat öppna en glasskiosk som blev rånad två gånger under en 3månaders tid så det blev en förlust där med.

Länge har hon dock varit en sån som älskar att pyssla om andra och hon brukade fila och drömma sig bort. Sen fick hon syn på din sida och hittade dig och gjorde allt för att få fram pengar. Vi sålde lite saker och tänkte att vi får sakta men säkert spara men tyvärr så var det trögt på den fronten.

Hon tog till slut modet till sig och frågade sina föräldrar som så snällt var villiga att hjälpa henne och hon fick låna pengar av dom och voilá, hon kom och lärde sig det hon verkligen älskar.

Jag har hjälpt henne så gott jag kan med sin lilla stuga som hon har gjort om länk: http://romeon.net/stugan.png och jag ser glädjen och passionen i henne varje gång hon har kund. Och det sjuka är att trots att det är hon som gör det hon älskar så ger hon mig en sån energi och glädje i kroppen när jag ser henne.

Jag är så otroligt stolt över henne, över hennes starka vilja och att hon verkligen kämpar för det hon vill även om hon känner att hon har en hel del motgångar. Det har gjort så ont i mig att se henne gå hemma utan något att göra och nu.. Nu gör hon något hon verkligen älskar.
Igår, den 8:e mars firade vi 3 år och jag fick 3 underbara rosor av henne. Tyvärr som jag tidigare nämnde så är inte ekonomin på topp så av mig fick hon... Min kärlek.

Hon pratade idag om någon tävling på din sida och jag kände att det minsta jag kunde göra är att "nominera" henne. Nu ser jag dock att folk ska alltså nominera sig själva. Men min sambo förtjänar att nomineras på så många plan att jag tar chansen.

Hon förtjänar det av flera anledningar, av anledningarna nämnda ovanför, men framförallt för att hon är en så omtänksam och underbar människa som alltid sätter andra framför sig själv. Hon har gett så mycket till mig, i form av kärlek, hängivenhet, tillgivenhet och ett liv fyllt med lycka.

Det här är det minsta "jag" kan ge henne, i form av min nominering. Hon förtjänar det verkligen, och det säger jag från hela mitt hjärta, inte för att hon är min sambo, utan för att hon är min ängel.

Om man dock inte får nominera så skriver jag i hennes namn (Malin Karlsson, http://crazyaboutpink.com).

Tack för mig, Romeo Patrick

Till top