En massa elände....

/ Permalink / 7


...men viktigt att visa och förmedla.

Nagelterapeuten Marie Skön fick besök av denna kunden...


Eländes Elände!!!!

Text från Marie:

Vad arg jag blir.
Min nagelkund håller fram en tumme med en stor grop i och jag frågar om hon klämt sig.
 "Nej. Jag hade akryl före jul och hon som gjorde dom filade sönder mig.
" Jag frågade henne om hon varit hos någon elev.. men nehej.. Hon hade varit hos en anställd med 15 års erfarenhet på Linköpings mest ansedda salong. Fyfan!!!


Så kan det alltså gå om man filar för hårt med en elfil/fil..
Man ska vara Väldigt försiktig med en naturlig nagel...

Tack Marie för att du delade med dig till oss...

#1 - - Anonym:

Kan detta bli beståend? jag gick till en tjej Och gjorde naglar och har sen dess alltid en grop i nageln.

#2 - - Jenny:

Linköping har inte en "mest ansedd salong" Jag bor i Linköping och har nog varit på vaaarje salong där, och de finns så många rötägg!! Men dom bästa salongerna är dom minsta har jag lärt mig. Finns några salonger som är små som är hur bra som helst!

Finns ingen salong som skulle vara den "bästa" däremot finns de flera "populärare" men dom är inget att ha förutom en av dom.

#3 - - Elin:

det röda som syns på naglen (ej gropen) så ser mina naglar ut.. är det farligt?

Min lillfingernagel har lossnat undertill (det gör inte ont) är det också farligt? jag har bild på naglen om ni vill ha :/

Mvh Elin

#4 - - JonNails:

Hej!



Hemskt med en massa elände, men jag kommer med nånting roligt! Gå gärna in och kika på mina naglar som jag efter ex antal timmar lyckades göra på mig själv :)

http://jonnasnaglar.blogg.se/2011/august/stiletto-glitternails-purple-blue.html

#5 - - Jonna - JonNails:

Kolla gärna in hur naglarna jag gjorde på min lärare blev :) http://jonnasnaglar.blogg.se/2011/august/akrylnaglar-med-lila-glitter-och-au-naturell.html

#6 - - Marie Skön:

Jenny:

Kanske använde jag ett ordval som kan tolkas på olika sätt. Med "mest ansedda salong" menade jag den salong som nästan funnits längst i Linköping, som (i alla fall tidigare) har varit en av de mest populära och en av de salonger som flest känner till.

Och nej.. du har inte varit på varenda salong.. du har inte varit på min till exempel... i alla fall inte innan jag stängde den på Drottninggatan för 1,5 år sedan. (Jag arbetar idag hemifrån istället och du är så välkommen att prova.)

Hur som helst är det skit av vem som helst som är utbildad och arbetar på vilken salong som helst, att fila djupa jack i kundens nagel.

#7 - - Joey:

Det där hände mig också, kunde knappt röra naglarna för det gjorde så förj*vligt ont.

Till top