Vikten av att ...

/ Permalink / 2
 
...använda sig av rätt Uv-lampa.
 
Detta hände idag..
In kom en Supergo terapeut som hade bestämt sig för att Byta sitt gelemärke till Light Elegance's gele.
...jag frågade hur det gick med hennes UV-lampa till vår gele... och fick till svar att det fungerade Super..
 
Jag kikade då på naglarna och upptäckte att de var alldeles matta.. det fanns helt enkelt ingen Glans..
 
Jag bad att få testa i LE's lampa..
Så jag filade till pekfinger nageln och la samma LE glans som använts på de andra naglarna..
 
Sagt och gjort ...här är resultatet.
 
(Ber om ursäkt att bilden är lite suddig då vi tog fotot med en mobiltelefon)
 
Hur det hela slutade???....
Terapeuten köpte en uv-lampa så klart...:)
 
 
På samma sätt kan det även bli Om:
 
*man inte har tillräckligt rena reflektorer
*kladdiga lysrör (använd handskar vid lysrörsbyte)
*man har köpt ett billigare lysrör (De åldras bl a fort)
*lysrören är gamla
*uv-lampan beter sig som disco (den släcks och tänds av sig själv)
(händer detta så kontakta din leverantör)
*din uv-lampa inte är en Light Elegance lampa
 
Sen några ord ifrån Light Elegance's kemist Jim MC Connel
 
It is important to use a strong power light for gels that require such a light. Brisa, Shellac, Light Elegance, REQ all use less of a chemical family called photoinitiarors when we make our products. This means that you have to use a stronger light to cure these gels. It is best if you use the light that is suggested by the manufacturer.Any one of our distributors can help show you the importance of using the suggest UV light.
 
 
 
Puss och kram
 
#1 - - Lebanezza:

Gilla min sida på Facebook så blir de lättare att följa min blogg:)

http://www.facebook.com/pages/Lebanezza/103148899777281

#2 - - Elin:

Vilken skillnad!

Till top