Nagelbitare ...

/ Permalink / 15
..har frågat mig.. HUR ska jag kunna sluta???
Till att börja med så kan jag tala om att även jag är en nagelbitare. Det var en av orsakerna till att min karriär som Nagelterapeut startade. Så kan jag förstå ditt problem?? Absolut!
Det är lätt för någon som aldrig bitit på naglarna att säga..meh sluta då!
Men riktigt så enkelt är det inte. Det är ju inte så att man planerar att *Idag mellan kl:17-19 så ska jag ta och bita ner naglarna. Det bara händer ju.
Sen har det ochså sagts att man är nervös...därför biter man.
Seriöst....de som känner mig VET att jag ABSOLUT inte är nervös av mig.Jag kan kliva in i ett rum fullt av folk och prata med allihop. Jag hoppar sällan till om nån säger BÖÖH...osv listan kan göras lång.

Det absolut viktigaste i att sluta är att.
*Gör ett inköp av en BRA nagelolja. Gå till en nagelterapeut och köp en.
Ställ den vid din tandborste (för borsta tänderna glömmer man ju inte) och se till att applicera olja 2ggr om dagen.
Massera in oljan så att den snabbare går in.
*Gör ett inköp av ett snyggt Nagellack..kanske i en ljusare ton i början (du vill ju inte ha uppmärksamhet mot naglarna ÄNNU)Se till att hålla dina naglar snyggt lackade. Skavs nånting av så lacka om direkt.
*Gör ett inköp av bomullsvantar på apoteket och använd dem vid tv-tittande som annars kan vara en fallgrop eftersom man inte riktigt tänker på vad man gör.
*Pilla inte under naglarna, använd BARA en nagelborste att göra rent med. Detta för att du inte ska skada det som sitter under din nagel (hyponychium)..
*Ha en fil i väskan (din närhet). Blir det en flisa så ta för vana att fila bort flisan.Tänk på att det går INTE att bara jämna till med tänderna.

Denna bild är på en av våra kunder.Hon ser INTE ut så idag. Utan har långa egna geleförstärkta naglar.
(ska försöka haffa na me kameran)
En duktig nagelterapeut KAN bygga ett set på så korta naglar.
MEN det är viktigt som kund att förstå...att de naglarna blir känsligare eftersom det knappt finns grund att fästa på.
Det gäller att i början boka upp täta tider. Se till att inte *lösnageln blir för lång*..men det går...))

Har du tid och råd så...
(ta hjälp av en nagelterapeut)
*Bygg ett set naglar eller gå på regelbundna manikyrer.

Lycka till...kramizz/Karin

och ps: tänk på att..bita på naglarna är som att slicka på en offentlig toalett.
(bara den tanken kan kanske hjälpa till)
#1 - - Katja:

Och vem vill slicka på en toa...!!??

På köpet får man snygga naglar och en andedräkt som inte luktar skit! ;) ;)

#2 - - Mymsan:

Det du skrev att ha snyggt lackade naglar tycker jag är bästa tipset och att ge sig f*n på att sluta bita naglarna. Jag var förr en nagelbitare men då jag började studera till kosmetolog iår i augusti så slutade jag meddetsamma. Antagligen för att vi ständigt fixade till våra naglar så de blev snygga och man vill ju inte förstöra något fint. Nu har mina naglar t.o.m. blivit så långa att jag måste klippa dem korta före varje kundbetjäning :P

#3 - - Anonym:

#4 - - Anonym:

Jag biter på naglarna och jag vill verkligen inget annat än att ha fina långa naglar .. Det är min högsta dröm och har varit i flera år . Men jag kan bara inte sluta .

#5 - - Christina:

Åh , tusen tack för dessa tips! Jag har bitit på naglarna sedan jag var liten flicka och har i många omgånger nu försökt sluta, men det vill inte lyckas. När jag inte biter på dem och faktiskt försöker så är de ändå sköra och spricker lätt upp vid sidorna. Något tips om hur jag skall undvika dessa "sprickor" vid sidorna så att mina naglar blir starka fina och längre ?

#6 - - Karin:

Jag LOVAR dig att du inte får sprickor ifall du följer mina råd. Oljan gör dina naglar mer elastiska och följsamma, petandet under naglarna ställer även det till med dumhetr. Så använd BARA nagelborste..

DU kommer att lyckas..och du...

Fortsätt berätta för mig hur det går. OK?

#7 - - Monixx:

♥Jag är själv nagelbitare så det står härliga till. Mina naglar blir sköra och tunna. De skivar sig lätt p.g.a att jag inte klipper och filar dem utan ja, jag biter eller så går de av av sig själva och SEN biter jag.

Min lösning på problemet heter Nagellack. Håller jag dem relativt nymålade och fina hela tiden så biter jag inte på dem.

Då blir de långa, men de blir aldrig hållbara och stabila. Utan går av. Finns det något bra som STÄRKER nageln och gör den hårdare?

Det är bara mina tumnaglar som är hållbara och klarar av att hållas lite längre länge.

Brukar köpa Depends lösnaglar, men jag tycker inte de sitter och sen ser de verkligen påklistrade ut.

Jaja,.. Livet som häst-tjej gör ju såklart att en och annan nagel ryker titt som tätt ändå. ;-)



Tack för en kanonbra sida!

#8 - - Emma:

Det där med bomullsvantarna ska jag ta till mig ! :) Biter också och det hjälper inte ens om jag tänker på det där med toaletter :P Kanske för att jag är extrem med att tvätta händerna och desinfiktera dem... :P jobbar som lokalvårdare.

#9 - - bettan:

ska göra nagelförlägning imorgon jag.:) ha länge bitit på mina naglar, men ha äntligen kunnat spara ut dom lsitegrann, men dom är fortfarnde inte riktigt i bra skick, mwen hur som helst så tänkte ja passa på och göra om fina nu med dans ja ha chans så ja inte biter sönder som igen lixom. haru nå tips! ha inte haft långa naglar förut, men vill ju fortfarande de ska synas att man gjort dom längre, visst finns e olika längder på naglarna ?:) ja lär ju vara ovan lixom haha. svara på min blogg vejja !

#10 - - diana:

Heeeeej!

jag biter och biter och biter och biter...

jag kan inte sluta men jag har testat med lösnaglar men dom bara ramlar av för jag går i skolan och jag skämms lite för att ha lösnaglar jag går i femman och dom bara ramlar av! jag vill injte slösa mer penagar på sånt som endå inte funar!

jag vill INTE ha sånna hära korta naglar!

Jag har testat med Stop-n-Grow men asså jag vet inte ibland glömmer jag att måla det på naglarna och plus så bara biter jag endå! alltså verkar inte det funka för mej :(

Men har någon nått tips om något billigt eller enkelt hemma sj ?? snälla jag behöver svaaaarrr!!!!1

#11 - - Hannele - Gravid&Lycklig:

Tack för tipset om hur man slutar med att bita på naglar :D

Ska testa det där ^^



Kraam

H

#12 - - elina:

Tack för tipsen! Din blogg ska jag börja följa, jag har bitit på mina naglar nu sen jag var bebis, nej men nästan.. men det är så himla fult! Jag börjar gymnasiet nu då jag ska gå en linje där man bla kommer fixa mycket med naglar, nu är det bara 12 dagar kvar och jag har insett att jag måste sluta nu! Vill inte komma till min nya skola och börja fixa varandras naglar och någon ska få se mina, det är ju pinsamt. Lyckades nästan förra sommaren men dom var så sköra och mjuka så de gick tillslut av.. och jag började igen. Dina tips du gett, följer jag dom nu fram till skolstarten, tror du dom hinner fräscha upp sig lite då så jag slipper skämmas för mycket? kram

#13 - - Matilda:

Jag har bitit på mina naglar sen jag var ungefär 3 år, folk säger till mej dagligen att jag ska sluta bita på naglarna och slår mej på handen (för att jag har bett dom göra det så fort jag börjar bita) men ändå så fort dom tittar bort eller inte tänker på att jag biter på naglarna så slutar det med att dom är helt kapade, man kan inte ens kalla mina naglar naglar längre.. Mina fingrar ser ut som om att man har amputerat alla fingrar på mej, mina fingertoppar ser ut som stumpar. Och det finns verkligen ingenting fulare än det!



Att ha fina kläder och fixa håret så att man känner sej riktigt snygg någon gång räcker aldrig, man kan aldrig känna sej tillräckligt snygg.

Om man ska ut med kompis gänget blir jag nere så fort jag ska göra någonting med händerna för jag ser bara dom fula stumparna och dom sönderslitna nagelbanden..



Ingenting hjälper.. Det finns verkligen ingenting värre än att ha fula naglar, för det är en av dom första grejerna som man ser på någon.

Något tips på vad man kan göra..?



/ Matilda.

#14 - - Matilda:

Jag har provat med olika sorters lösnaglar men aldrig med gelé för när jag frågade om dom kunde göra det så sa dom att dom inte kunde göra det, för dom hade ingenting att fästa på så jag har bara fortsatt bita utan att se något hopp om fina fingrar/naglar.



/Matilda.

#15 - - solveig:

jag har varit nagelbitare i många år typ hela livet är 57 år nu. men jag är periordare,, jag köper extra b vitaminer äter 2 om dagen då biter jag inte ...då blir naglarna långa å fina sen går det några månader sen biter jag av de igen men det tar längre tid mellan gångerna ,,, så tills slut kanska jag slutar bita helt ...

Till top