De känner sig lurade .....

/ Permalink / 22
Örebro: Ett dussintal unga kvinnor har betalt 20.000:- var för en nagelutbildning på Fredssolen i Örebro.
Men utbildningen avslutades aldrig och nu känner de sig lurade på pengarna.

Foto: Stig Nyström. Reporter: K.William Svärd

När NA (Närkes Allehanda) kommer till Fredssolen med en handfull missnöjda elever står det redan två personer utanför och väntar.
De har bokat tid för behandling men dörren är låst.
Det är inte ovanligt, intygar Ellen Vaksjö en av de före detta eleverna.


Uj Uj Uj...In och läs resten här

Jag säger som jag ALLTID sagt...se till att din utbildning är godkänd av SANSA...
Då är dörren öppen till ALLA oss leverantörer.. DU är TRYGGARE!

Igårkväll packade vi fram tills i natta...nu drar vi iväg Landet nästa...
Hörs på Måndag..kram alla...
#1 - - Maria:

fy vad trist!!!

Oseriöst!!!

#2 - - Maria:

Skrev ett litet inlägg som hänvisade till ditt så att fler får information om att välja seriösa skolor.

Ha en bra dag

Kram

#3 - - Linda:

Usch så tråkigt och oseriöst.. hoppas dom får tbax sina pengar iaf..



Ha en skön helg på landet och hoppas ni får en massa sol:-)

#4 - - annica:

Det är så tråkigt att det finns sånna oseriösa människor i branchen som förstör för folk!

Det gäller verkligen att kolla upp sin utbildning ordentligt innan man bestämmer sig!

#5 - - peterO:

jag förstår att de är arga och besvikna. Fy för oseriösa entrepreörer

#6 - - Kim-Bloggdesigner:

nej fy fan för sånt där. :|

Hoppas du får en underbar helg :D

#7 - - ROLF:

Ha en skön lördag.kram

#8 - - Karolina:

Usch va trist när de är så där, fast säga någon brach där de inte är fusk osv. Hoppas verkligen att de löser sig för dom där tjejorna.

Ha de så bra på landet nu...

#9 - - Marina:

Jamen jisses det är mycket pengar dom betalt för ingenting. Skulle jag vetat innan jag gick min kurs att det fanns något som hette SANSA så skulle jag inte gått den kursen jag gick, då hade jag helt klart valt en godkänd kurs istället. Det var lite synd men jag visste inte bättre =(

#10 - - JENNY HSU ♥:

fyyy va surt!



du, kika gärna in på min blogg och säg vad du tycker om mina nya naglar :D

#11 - - Suss:

Usch vad hemskt för dom!



Du tänkte be dig om en tjänst.. typsnittet du skrev i min header på bloggen, jag skulle jättegärna vilja se hur ordet



Amicita



Skulle se ut i det typsnittet..

Hoppas allt är bra med dig!

#12 - - tobys.se:

Hemskt för dom! :( Usch.



Tack för kramen! kramar tillbaka

#13 - - Alexlyndra:

Fy för såna där företag!

#14 - - Anonym:

När jag blir 15 år så kmr jag att ha en egen blogg. O ja lovar , dig jag blir känd. Men i alla fall går jag till DIG när jag ska ha hjälp ??

#15 - - rolf:

Ha en skön söndag.kram

#16 - - purplerain:

Så jäkla surt.. Stackare dom.

#17 - - giulia:

usch vad jobbigt, stackarne , inte roligt bli lurade på så vis...

ha det trevlig på landeeeet :D

#18 - - Lori:

Hade själv tänkt att ringa just denna skolan för att höra mig för angående deras kurser. Himla tur jag läste här först. IOF så gör jag aldrig något "halvt" jag kollar up vad som gäller och min egen förra detta (mammalediga) nageltjej har rådat mig i vad man måste leta efter. Enda synd är att det finns inget annat i Örebro, inte lätt för en 4barnsmamma att resa up till Stockholm för en utbildningen. Iaf, jätte kul att titta in här, man blir så inspirerad!

#19 - - Kia:

Hm, trist med oseriösa typer

#20 - - Sosso:

Jag skulle bli skitförbannad...fan va dåligt



Kramis

#21 - - MikaelaGabrielson - valpmamma till Aimee:

Haha det är ju min syster som är 2a till höger :)

#22 - - Emelie:

Jag är en av dom som blivit blåst på 20.000:- av Fredssolen. Man trodde det skulle räcka med att dom var SEYF-godkända men det gjorde det ju tyvärr inte =/



Vi får våran utbildning nu tack vare Nagelbaren men vi är absolut inte klara med Fredssolen än! Viktigast nu är att dom inte lurar fler!

Till top