Nagelolja ...

Butik / Permalink / 7


..är riktigt riktigt viktigt..
Jag/vi får frågan ofta och denna gången så kom ett väldigt bra foto i mailen.
Tack Cicci för att jag får publicera det...

Frågan hon ställde var:
Ungefär alla mina naglar ser ut såhär, vad ska jag då göra? saknar jag någon viss vitamin,
 eller ska jag använda någon olja? MHV Cissi  

och mitt svar löd:
Hej där...Du ser ut som 80% av befolkningen..:)
Ingen fara ALLS. Se till att gå in på en nagelsalong och köp en Bra och ordentlig nagelolja.
Använd denna 2ggr om dagen Morgon/Kväll.

Det du behandlar är nagelroten så att den kan skicka ut mättade nagelceller.... Och roten sitter under nagelbandet, högst upp...
Så då förstår du att det kan ta ett tag innan du ser resultat.

Nageln är uppdelad i skikt..som du tydligt kan se på dina naglar.
 Skikten har släppt ifrån varann pg utav uttorkning.

Naglarna blir uttorkade av...väder, vatten, rengöringsmedel, och den största boven. Nagellack.

MEN om du bara ser till att fortsätta med Nagelolja så kan du använda nagellack.


Vi får denna frågan ofta och ovan försökte jag förklara så enkelt som möjligt..
För att förstå allt så googla på Nagelns anatomi.

Till top