Att välja rätt...

Butik / LE, Light Elegance produkter, Light Elegance gele, SANSA, Light Elegance, naglar, gele, KN Nail Products,, Light Elegance, naglar, gele, KN Nail Products, / Permalink / 0


...färg till One Stroke.

Det har varit en del diskussioner om färger att måla på naglar med.
Jag har målat med både olje och Akrylfärg i många år.
När jag kliver in på panduro där jag bor säger dom -"Har du inte allt här ännu :)
 Det finns inte bättre hobbyaffär för min del.

Men när jag började med nailart letade jag efter en färg som var bäst för ändamålet
 och kom i kontakt med Polycolor på mässan i Dusseldorf.

Det är den färg som alla nailart-konstnärer använder.


Hobbyfärgen har mindre pigment och lägre viskositet än konstnärsfärgen.
 Den innehåller också mer vatten vilket gör de svårare att måla finare detaljer.

 Eftersom Polycolor har mer pigment går det att tillsätta vatten om man vill,
och den behåller sin täthet i färg.


Happy Painting!  KN Nail Products

Till top